|
|
Koper, Farrarska
Gradbeno dovoljeneje 1995
Leto izgradnje 1996
Bruto etažne površine 7000 m2
Avtorja arhitekture Darko Lečnik udia in Milojka Lečnik Urbar udia, odgovorni vodja projekta in odgovorni projektant arhitekture Darko Lečnik udia
Mesto Koper je eno tistih redkih obmorskih mest, ki se je začelo v obdobju romanike intenzivneje razvijati na otočku ob obali. Mreža ulic starega dela mesta je potekala radialno od središča do obrambnih zidov, kjer so se formirali trgi in pristaniča. Koper je v času ko je bil še otok imel sedem pristanišč. Z izvedbo nasutja in povezave s kopnim je število teh pristanišč kopnelo, do današnjega dne, ko ima mesto samo še manjši mandrač na zahodnem delu, manjšo marino na severnem delu in seveda ogromno luko za različne tovore ob severovzhodnem delu.
Luka je danes že prerasla samo mesto in predstavlja samostojno ogromno industrijsko gmoto, v kateri se prepletajo visoki žerjavi z neskončnimi kupi razsutega tovora, avtomobilske pločevine in kontejnerjev. Ostanek mesta ni več pomorsko orientiran in ne živi življenje tipičnega obmorskega mesta.
Ko smo dobili nalogo, da ob obrobju starega dela mesta, kjer je zdaj nasutje in je včasih bil pristan, zasnujemo nov večji objekt, smo takoj pomislili na to, da moramo z novogradnjo na tem delu priklicati nazaj nekaj, kar je že izginilo iz zavesti večine prebivalcev.
Investitor SKB INVESTICIJSKO PODJETJE d.d., je na lokaciji kareja ob koprski vzhodni vpadnici (Ferrarska cesta) predvidel objekt z poslovno trgovsko vsebino. Gradnja je bila namenjena za trg in sicer za trgovske površine v pritličju in prvem nadstropju, za poslovne površine v naslednjih dveh nadstropjih, ter hotelu, ki naj bi zavzemal južni del objekta od pritličja do tretjega nadstropja – skupno cca 7000 m2 uporabnih površin.
Zazidalni načrt je predvideval gradnjo dveh objektov v tem kareju. Prvi in večji objekt naj bi meril v dolžino skoraj 90 m in bi imel tri nadstropja, drugi za polovico krajši pa bi imel štiri nadstropja. Večji objekt, ki je takoj po idejnem projektu zaradi svojstvene arhitekture pridobil ime BARKA, je bil zgrajen prvi.
To ime si je prislužil zaradi nekaterih maritimnih potez v volumnih in na fasadi, ki značajsko opredeljujejo arhitekturo objekta. Detajli niso dobesedni, sami po sebi pa so dovolj berljivi, da ne dopuščajo dvoma o povezavi z »navalsko« arhitekturo.
Poleg opisanih značilnosti pa je imela BARKA tudi tesno povezavo z izhodišči že prej zgrajenega poslovnega objekta Autocommerce v Ljubljani. Celotni plašč objekta je oblikovan tudi kot odraz na vplive, ki jih povzročajo različne strani neba. Zaščita proti soncu je v teh krajih že bistven element arhitekture, ki se na tem objektu pojavlja v večih različnih oblikah.
Teksture in elementi senčil ustvarjajo posebne grafične učinke na beli odbojni fasadi, ki se v odvisnosti od letnega časa, iz ure v uro spreminjajo in ustvarjajo vtis premikanja objekta – barke. Kot da bi dvigovala sidro, in se odpravljala nekam na dolgo pot je nenehno v gibanju in zopet ostaja na mestu, ker je tu njen pristan.
|