|
|
Zagreb, Ljubljanska c.
Gradbeno dovoljeneje 1998
Leto izgradnje 1999
Bruto etažne površine 5000 m2
Avtorja arhitekture Darko Lečnik udia in Milojka Lečnik Urbar udia, odgovorni vodja projekta in odgovorni projektant arhitekture Darko Lečnik udia
Evropska avtomobilska industrija v zadnjem desetletju bolj pazi na podobo svojih prodajalcev avtomobilov, ki naj bi s svojimi objekti, osebjem ter načinom prezentacije, uslug in prodaje, poosebljali tisto, kar bodoči kupec lahko pričakuje od matične firme. Temu razvoju sledi tudi podjetje AUTOCOMMERCE d.d. iz Ljubljane, ki je v Sloveniji in na Hrvaškem generalni zastopnik za avtomobile FIAT, ALFA ROMEO in LANCIA.. Ker je Hrvaška zelo pomemen trg za omenjene avtomobile, se je investitor odločil za izgradnjo večjega centra za prodajo in servisiranje teh avtomobilov v Zagrebu.
Celotni objekt z cca 6000 m2 je bil zamišljen kot skupek različnih geometričnih elementov. Vsak element ima drugo vsebino in različno obdelavo ali teksturo. Trije saloni z upravnim delom v obliki treh steklenih lamel so orientirani na najbolj viden in udaren predel ob Ljubljanski cesti. Med saloni in delavnicami je vmesni člen nepravilne oblike s skladišči, v katerem se lomita različni paraleli, ki spremljata orientacijo glavne Ljubljanske ceste in zadnje lokalne dovozne ulice. Večji in zadnji del objekta predstavljajo delavnice v obliki pravilnega pravokotnika.
Fasadni plašč je kombinacija bleščečega stekla in srebrne pločevine, ki pod različnimi koti odseva nianse neba ob raznih vremenskih prilikah . Včasih je fasada srebrno modra, drugič violičasta, spet naslednjič živo rdeča ali pa temno siva. Kot kameleon se spreminja in prilagaja trenutku, ki ga ustvarja okolje in sonce, hkrati pa nedvoumno in nevsiljivo pooseblja s svojo pojavo sožitje med okoljem in sodobno tehnologijo. S tem je seveda mišljena arhitektura, ki mora biti odraz trenutka in hkrati dobe v kateri je zasnovana in izdelana in ne nazadnje tudi odraz vsebine, katero nosi v sebi.
Pri zasnovi objekta v Zagrebu, ki naj bi obsegal salone za prodajo treh znamk avtomobilov, hitri servis, skupni večji servis z mehanično delavnico, kleparsko delavnico, ličarsko delavnico z lakirnico in avtopralnico, upravni del z pisarnami ter podzemno garažo, projektanti nismo imeli zvezanih rok, kot na primer pri nekaterih drugih znamkah avtomobilov, ki so za svoje objekte izdelale natančne predloge skoraj do detajlov. Predpisani so bili samo materiali in tipične barvne kombinacije. Organizacija salona in servisa, ki je več ali manj skupna skoraj vsem sorodnim podjetjem, se je morala podrediti relativno majhni parceli.
Pomanjkanje prostora na terenu za shranjevanje novih avtomobilov, smo nadomestili z podzemno etažo pod delavnicami.
|